Lifestyle Tehnologie

10 ponturi pentru creșterea productivității la birou

Dacă te numeri printre acele persoane care își doresc să devină ceva mai productive la birou trebuie să fii foarte atent la câteva lucruri esențiale, care de foarte multe ori îți scapă de sub control. Deși ai senzația că mai toate lucrurile pe care le realizezi sunt făcute în mod corect ai toate șansele să te înșeli. Și de ce nu să scapi din vedere micile lucruri care îți pot spori eficiența și care de asemenea te pot ajuta să devii mult mai bun în spațiul tău de lucru, ca să nu mai vorbim de angajatul lunii, anului, al firmei respective unde tu lucrezi. Dar pentru a avea parte de această eficiență de care am amitit încă de la început trebuie să fii ceva mai atent la următoarele chestiuni și de asemenea să încerci să renunți sau să schimbi cumva aceste obiceiuri ale tale:

  • dacă ești obișnuit să-ți programezi timpul uită de asta – nu vei obține mare lucru dacă tot timpul vei fi presat de trecerea timpului, mai bine ai încerca să-ți canalizezi toată energia și timpul pe ceea ce poți face, pe toate acțiunile tale sau pe ceea ce este necesar să realizezi la birou. Cu cât vei fi mai atent la toate aceste detalii cu atât mai bine pentru tine;
  • înceracă să devii ceva mai organizat – chiar dacă ai senzația că ești cea mai organizată persoană asta nu înseamnă că uneori lucrurile îți mai pot scăpa de sub control. De fapt ceea ce ar trebui să faci este să simplifici treaba și de asemenea să prioritizezi ceea ce ai de făcut, fără ca toate acestea să ducă la o risipă a energiei tale. Uneori pentru a-ți simplifica treaba s-ar putea să și elimini anumite activități care nu sunt deloc benefice pentru ceea ce tu vrei să întreprinzi;
  • învață să spui NU – deși poți fi una dintre acele persoane foarte drăguțe și gata să-și ajute colegii în orice moment, poate că ar fi timpul să te ocupi mai întâi de tine și apoi de restul. Poate că nu te-ai gândit la aceste lucruri, dar cu siguranță rezolvarea treburilor celorlalți te vor seca și de energie și de timp, iar în cele din urmă tu nu vei mai fi în stare să-ți duci la bun sfârșit propriile sarcini;
  • cât de ordonat ai biroul sau masa de lucru? – putem spune că toate aceste aspecte ar putea ține de fixația unei persoane, dar având în vedere că ordinea întotdeauna îți va aduce claritate în ceea ce vrei să realizezi, poate că ar fi mult mai bine să ai un spațiu de lucru bine aranjat și bine pus la punct, chiar dacă uneori aceste lucruri par anoste;
  • renunță la a mai aștepta – cu cât vei aștepta mai mult ajutorul celorlalți atunci când tu ești în impas, cu atât timpul va trece mai repede și nu vei mai reuși să realizezi mare lucru. Însă dacă vei rămâne focusat pe ceea ce trebuie să realizezi sau pe ceea ce ai de făcut și încerci să cauți soluții, atunci vei observa cât de repede poți soluționa anumite chestiuni, având în vedere că pentru unele probleme rezolvarea vine de la sine, doar trebuie să ai puțin mai multă atenție la ceea ce realizezi;
  • dacă ai prea multe de făcut încearcă să delegi – în cazul în care te afli într-o poziție de conducere, iar treburile se adună ceva mai mult ca de obicei poate că ar fi momentul oportun să înveți și să încerci să delegi acele treburi care nu sunt neapărat atât de grele și care se pot rezolva și fără ca tu să te implici neapărat. Având în vedere aceste aspecte vei reuși să câștigi ceva mai mult timp pentru tine și pentru ceea ce este important pentru tine;
  • obiectivele pe termen lung și sarcinile pe termen scurt – am putea spune că mulți dintre noi ne angrenăm în proiecte care ar putea dura o lună de zile sau poate chiar mai mult, însă sunt foarte puține persoane care se gândesc să-și stabilească sarcini pentru fiecare zi, astfel încât după o anumită perioadă de timp să ajungă la obiectivul pe care și l-a setat, fără să se resimtă oboistă sau secată de energie așa cum ne-am obișnuit cu toții să fim după astfel de proiecte intense și realizate într-un mod ce seamănă mai mult cu hazardul;
  • pentru o eficiență mai bună setează un obiectiv al zilei – la prima vedere acest lucru pare mai mult o nebunie, având în vedere că suntem obișnuiți să realizăm cât mai multe lucruri într-un timp cât se poate de scurt. De fapt suntem obișnuiți cu o multitudine de sarcini, care în mod evident nu le putem îndeplini pe toate într-o singură zi până la final de program. Cu toate astea stabilește-ți o sarcină principală pentru întreaga zi și care să cuprindă activitățile pe care le poți realiza pe parcursul unei zile;
  • scrie lista cu sarcini – momentul când ajungi la birou este acel moment în care te gândești că ți-ar prinde bine mai întâi de toate o ceașcă de cafea neagră și la urmă să-ți începi programul. Cu toate astea vei fi mult mai eficient dacă în momentul în care îți savurezi cana cu cafea ți-ai stabili și sarcinile pe ziua respectivă. Cel puțin vei privi în ansamblu ceea ce ai de făcut și la ceea ce tu trebuie să lucrezi cu spor;
  • renunță la rețelele de socializare în timpul programului de lucru – cu siguranță îți place să fii activ în rețelele de socializare, însă dacă munca ta de birou nu presupune acest lucru ar cam trebui să dai laoparte toate acestea, cu atât mai mult că îți pot distrage atenția și te întrerup din muncă. Astfel spus evită să socializezi sau să vizualizezi lucruri care nu îți vor fi de folos, ci din contră te vor face să-ți pierzi concentrarea și în același timp energia de a lucra;

Cu alte cuvinte nu trebuie să studiezi neapărat pentru a putea observa ceea ce te ajută să fii concetrat la munca ta de birou și ceea ce te întrerupe de nenumărate ori. Dar cu toate astea ar trebui ca în primul rând, înainte să iei o decizie, să-ți observi obiceiurile și după aceea să încerci să faci schimbările care să te ajute să devii mult mai eficient la locul de muncă.

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată.